Testen

Een inspanningstest geeft een objectief beeld van jouw huidige conditie. We testen jouw metabolisme (vetverbranding en koolhydraatverbranding), zuurstofopname en Vo2 max. Daarnaast voeren we hartslag, vermogen- en lactaatmetingen uit in ons exclusief testcentrum. Voor de atleten die graag het beste uit zichzelf halen, worden ook de professionele INSCYD testen afgenomen voor fietsen, lopen, zwemmen of roeien. Op basis van de resultaten creëren we een trainingsschema op maat en voorzien we jou van een optimale sportbegeleiding.

Metabolisme

De Aeroman professional is een ergospirometrietoestel dat het energiemetabolisme analyseert via de ademgassen. Slechts enkele in- en uitademingen in het kleine, comfortabele ademstuk volstaan om tijdens de test de individuele prestaties nauwkeurig te bepalen op basis van de ingeademde zuurstof en het uitgeademde koolstofdioxide.. Aeroman gebruikt geen continu meting wat de test veel comfortabeler maakt. Aan het einde van elke fase in de inspanningstest wordt het mondstuk in de mond genomen en gebeurt de meting van 30 seconden. Aan het einde van de meting in een fase kan het mondstuk terug uit de mond genomen worden en wordt de intensiteit verhoogt. Het is met Aeroman niet noodzakelijk om tot maximale inspanning te gaan, maar het toestel kan wel degelijk de VO2Max meten.

INSCYD Lactaattest

De anaerobe drempel wordt gedefinieerd als die intensiteit van inspanning waarboven lactaat zich begint op te hopen in de spieren en in het bloed. Deze ophoping ontstaat door het feit dat de afvoer van het lactaat de aanmaak niet meer kan volgen. Deze anaerobe drempel vormt dus de overgang van de aerobe naar de anaerobe lactische energielevering. Hoe later een atleet deze drempel bereikt, hoe beter zijn uithoudingsvermogen. Via de INSCYD testen gaan we nog een stapje verder en wordt ook fatmax en Ltmax gemeten. Inspanningen onder de anaerobe drempel kunnen geruime tijd volgehouden worden. Inspanningen met een intensiteit boven de anaerobe drempel zullen snel moeten gestaakt worden. Door de lactaatopstapeling neemt de zuurtegraad van de spieren en het bloed immers toe, wat de prestaties negatief beïnvloedt.

Maak hier uw afspraak

Trainingszones

Aan de hand van de gemeten resultaten maken wij uw persoonlijke trainingszones op. Het is uiterst belangrijk om in de juiste zone te trainen als je progressie wil maken. Zo zijn er recuperatietrainingen, duurtrainingen of intervaltrainingen. Elke intensiteit heeft een ander effect op het lichaam en bijgevolg worden die trainingszones opgenomen in je schema.

Na elke test ontvangt u gratis een volledig verslag met uw persoonlijke trainingszones.

Sportbegeleiding

Schema's
Een individueel trainingsschema kan maar werken als hij rekening houdt met verschillende factoren zoals uw agenda, capaciteiten, sportmogelijkheden en uw doelstelling. Of je nu drie of vijf trainingen per week kan afwerken, alle factoren moeten steeds op hun plaats vallen om jouw de juiste progressie te laten maken.

Planning op termijn
Rome is ook niet gebouwd in één dag. Met trainingen is dit hetzelfde. Het is uiterst belangrijk om steeds met een goede basis te starten om later te pieken op het juiste moment. Samen plannen we jouw schema op lange termijn en voorkomen we overtraining en vermoeidheid.

Via het online platform van TrainingPeaks staat de coach steeds in verbinding met de sporter. De trainingen worden automatisch gesynchroniseerd, zodat ze kunnen worden geanalyseerd door de coach. Het schema kan dan worden bijgestuurd waar nodig.

Zoek op onze site

Winkelwagen

Uw winkelwagen is momenteel leeg.